Magasiner

Mange af de store dagblade i Norden har fremragende weekendmagasiner, der udkommer som tillæg til aviserne. Weekend-magasinerne kombinerer måneds-magasinernes fordele   . m h t målgruppe, indhold og layout med avisernes høje læsertal, så annoncøren kan opnå stor og målrettet dækning med et medie.

De fleste er glossy livstils-magasiner har indhold som rejser, design, mode, interviews med aktuelle personligheder og dybdegående features og rapportager om aktuelle samfundsmæssige emner. Magasinerne har fokus på det billedelige udtryk og layout med store interessante fotos.

I følge RAM* giver annoncer i weekend-magasiner læseren bedre forståelse af budskabet, flere positive følelser til produktet og meget højere købe intention end anden annoncering i dagspressen.

*RAM 2017, kontakt Maria Honoré for mereinfo.

Norge: A-Magasinet

A-Magasinet distribueres med Aftenposten i Norge hver fredag morgen. Læserne er fordelt lige mellem mænd og kvinder, er kvalitetsbevidste og har en høj uddannelse, høj indtægt og en urban livsstil med interesser indenfor ny teknik, kultur og oplevelser.
Med A-Magasinet i Aftenposten når  man 723.000 læsere.

A-magasinet udkommer med Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad samt Fædrelandsvennen.

Med en annonce i A-magasinet,- national edition,- når man ud til omkring 1 mill nordmænd med en husstandindkomst over gennemsnittet.

Kontakt Maria Honoré for mere info.

Sverige: DN Lördag

Dagens Nyheters DN Lördag er et glossy  weekendmagasin, der udkommer ugentligt med Sveriges største morgenavis, Dagens Nyheter.

Indholdet er livstil (mode, mad/drikke, forlystelser, rejser, design mm) samt artikler med dybde og kant, skrevet af nogle af Sveriges bedste journalistiske redaktioner.

DN lørdag har 600.000 læsere i Sverige, heraf  ca 400.000 i Stockholms-området, dvs. DN Lørdag giver en enestående mulighed for at nå rigtig mange mennesker med høj uddannelse og indkomst i Stockholms-området.

For kørsler af specifikke  målgrupper, kontakt Maria Honoré.

Sverige: Dagens Industri

DI Weekend er Dagens Industris´store og anerkendte weekendmagasin som udkommer om fredagen med Dagens Industri. Magasinet er et miks af artikler med aktuelle erhvervs- og samfundsfolk, brede artikler og faste temaer  med biler, vin, gadgets samt test af hotel og restauranter.

Ud over dette er der artikler om film, musik, teater, design, mode og indretning.

DI Weekends primære målgruppe er (top-) beslutningstagere og high-end segmentet i hele Sverige.
DI Weekend når ud til  300.000 læsere i hele Sverige (Primært Stockholm, Göteborg og Malmø)

Finland: Optio

Kauppalehtis Optio udkommer om torsdagen (se plan, da det ikke er hver torsdag) sammen med avisen og handler om arbejdsliv og fritid. Her får man erhvervslederes bud på ”det gode liv” og magasinets læsere er fra højindtægtssegmentet med fokus på erhverv, god mad, vin, kunst og mode.
Optio når ca 200.000 læsere